سیصد و سیزده

مثل نسیم ، آمدنت ناگهانی است مثل شمیم یاس ، حضور تو آنی است

سیصد و سیزده

مثل نسیم ، آمدنت ناگهانی است مثل شمیم یاس ، حضور تو آنی است

سیصد و سیزده

پیام های کوتاه

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

  • ۱۸ آبان ۹۳، ۰۸:۲۰ - هفتکل سلام
    سلام

نویسندگان

خبرگزاری تسنیم: اندیشه‏هاى امام خمینى(ره) به‏عنوان اصلى‏ترین پشتوانه و بلکه جوهره و روح واقعى انقلاب اسلامى، همیشه مطرح بوده و هست، بنابراین قوام و تداوم عزتمندانه انقلاب اسلامى را نیز باید در وفادارى و پایبندى به مُرّ تفکرات آن عزیز سفر کرده دانست.
حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در یادداشتی با عنوان «ضرورت بازشناخت اندیشه‏هاى امام خمینى(ره) »که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفته نوشت: 
اندیشه‏ها و آرمانهاى امام خمینى(ره) به‏عنوان اصلى‏ترین پشتوانه و بلکه جوهره و روح واقعى انقلاب اسلامى ملت بزرگ ایران، همیشه مطرح بوده و هست، بنابراین قوام و تداوم عزتمندانه انقلاب اسلامى را نیز باید در وفادارى و پایبندى به مُرّ تفکرات و اندیشه‏ها و آثار به‏یادگارمانده آن عزیز سفرکرده دانست. شاید به‏همین خاطر است که خلف صالح او امام خامنه‏اى(مدظله‏العالى) همواره در هر فرصتى که پیش مى‏آید، به‏ویژه در چهاردهم خرداد هر سال در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینى(ره)، گفتمان امام و بازتعریف اندیشه‏ها و آرمانهاى بنیانگذار جمهورى اسلامى را با نگاهى ژرف و عمیق مطرح مى‏فرمایند!
اندیشه‏هاى امام در واقع به‏منزله اصلى‏ترین سرمایه نظام و انقلاب، تکیه‏گاه و پشتوانه حیات معنوى و سیاسى ملت ایران، فلش راهنما و معیار سنجش بینش‏ها و نگرش‏ها و مواضع مختلف خواص و عوام جامعه، تابلوى پرافتخارى است که هم‏چنان باید جاودانه و ماندگار، پاس داشته بشود و در متن مدیریتهاى راهبردى نظام و جامعه اسلامى مورد توجه قرار گیرد و این مهم با غفلت و فاصله‏گرفتن و یا تحریف اندیشه‏ها و منش امام سازگارى ندارد و بلکه هرچه از زمان حیات امام فاصله مى‏گیریم، ضرورت بازتعریف و بازشناخت تفکرات و سلوک سیاسى، فرهنگى و اجتماعى و معنوى امام بیشتر احساس مى‏شود. به‏ویژه که با این حقیقت است که مى‏توان از تحریف و انحراف و بلکه ارتجاع و انفعال جلوگیرى کرد.
امام خمینى(ره) که خود نگران سوء برداشتها و تحریفها نسبت به مواضع و منویاتشان بودند، خطاب به سیداحمد(ره) این‏گونه مرقوم مى‏فرمایند: «فرزند عزیزم احمد (حفظه الله تعالى و ایده) از آن‏جا که شما را بحمدالله تعالى در مسائل سیاسى و اجتماعى صاحب‏نظر مى‏دانم و در تمامى فراز و نشیبها در کنار من بوده‏اى و هستى و با صداقت و کیاست، امور سیاسى و اجتماعى اینجانب را متصدى هستى، لهذا شما را براى تنظیم و تدوین کلیه مسائل مربوط به خود که بسا در رسانه‏هاى گروهى اختلافات و اشتباهى رخ داده است، انتخاب مى‏نمایم و از خداوند متعال که حاضر و ناظر است، توفیقات شما را خواستارم. امید است با صرف وقت و دقت نظر، این امر را به پایان برسانى. والسلام علیکم - پنجشنبه 27 شهریور1367 - روح الله الموسوى الخمینى»
به‏دنبال این مرقومه شریف بود که مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینى(ره) با اهداف ذیل تأسیس گردید:
1. جلوگیرى از برداشتهاى گوناگون از کلام امام که ممکن است موجب اختلاف نیروهاى انقلاب گردد.
2. اصلاح و یکسان‏سازى مطالب مندرج در رسانه‏ها.
3. روشن‏کردن تکلیف نامه‏ها و آثار منتشرنشده امام.
4. استفاده صحیح از اسناد ساواک در دوران مبارزات امام.
5. مراقبت و پاسداشت آثار حضرت امام(ره).
و در نهایت، پیشگیرى و بلکه برخورد با جریان‏هاى مرموز که در صدد ایجاد انحراف در افکار عمومى نسبت به شخصیت و مواضع امام بوده و هستند، به‏ویژه آنان‏که با استفاده از حربه تحریف و دروغ‏پردازى به‏دنبال قداست‏زدایى شخصیتى و تخریب چهره نورانى امام در افکار عمومى مى‏باشند.
شاید براى خلع سلاح و بى‏پشتوانه‏نمودن ملت ایران، هیچ‏چیزى بهتر از این اقدام مرموز مؤثر نباشد و لذا انتظار مى‏رود در دو ساحت مشخص: 1- گردآورى و طبقه‏بندى و حفظ و نشر آثار حضرت امام به‏عنوان مهم‏ترین پشتوانه و سرمایه مردم و نظام اسلامى؛ 2- جلوگیرى از تحریف شخصیت و اندیشه‏هاى امام(ره) و مبارزه جدى با نسبت‏هاى ناروا و برداشت‏هاى ناصحیح از کلام و سیره امام، بدون هیچ ملاحظه‏اى اقدام گردد. چراکه حربه تحریف و وارونه جلوه دادن اندیشه بزرگان، بیشترین صدمه و آسیب را در گذر زمان به اسلام و مسلمین وارد نموده است و هیچ ظلمى بدتر از آن‏را نمى‏توان تصور کرد.
انتهای پیام/
حسین سلاسل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">