سیصد و سیزده

مثل نسیم ، آمدنت ناگهانی است مثل شمیم یاس ، حضور تو آنی است

سیصد و سیزده

مثل نسیم ، آمدنت ناگهانی است مثل شمیم یاس ، حضور تو آنی است

سیصد و سیزده

پیام های کوتاه

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

  • ۱۸ آبان ۹۳، ۰۸:۲۰ - هفتکل سلام
    سلام

نویسندگان

خبرگزاری تسنیم: جریان‏هایى مرموز به‏دنبال شکستن قداست امام راحل هستند. روشنگرى در برابر این جریان‏ها، از جمله راهکارهاى اساسى در برخورد با این جریان‏هاى مرموز است. باید نسل جوان را با امام آشنا نمود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در طول دوران بعد از انقلاب اسلامى، یکى از تلاش‏هاى دشمن این بوده است که چهره نورانى رهبر کبیر انقلاب اسلامى را کریه و سیاه جلوه دهد و با تبلیغات و دیگر تلاش‏هاى خود بتواند رابطه میان امام و امت را مخدوش کند. در دوران حیات آن روح خدا، این طرح دشمن با دسیسه‏هایى همراه بود و پس از رحلت ایشان نیز بغض و کینه دستگاه استکبار با آن مرزبان مکتب تشیع پایان نیافت و از هر اقدامى علیه آن بزرگوار کوتاهى نکردند. در چنین اوضاعى باید مراقبت نمود که مبادا برخى از اقدامات داخلى که با هدف کسب منافع سیاسى زودگذر صورت مى‏گیرد، به این طرح دشمن کمک کند و در راستاى تحریف چهره نورانى آن مرد خدا قرار گیرد. از سوى دیگر شاهد آن هستیم که برخى حرکت‏هاى ضدفرهنگى که از آن‏ها به «شل دینى» و سستى در عقاید و آراء و پایبندى‏هاى دینى تعبیر مى‏شود، سعى مى‏کنند به‏نوعى از روابط مختلف خود استفاده کرده و چهره مقدس و الهى آن امام بزرگوار را نزد ملت ایران مخدوش کنند. چنین حرکت‏هایى به‏طورقطع صدمه به خط و راه امام و آسیب‏رساندن به اهدافى است که پیر جماران براى آن‏ها انقلاب کرده بود. از این‏جهت ضرورت دارد که همه دلسوزان انقلاب اسلامى علیه چنین رفتارهاى ناپسندى موضع گرفته و زمینه قداست‏زدایى از چهره امام و تحریف راه امام را از بین ببرند. متن حاضر به اختصار هرچه تمامتر به بیان نکاتى در این زمینه مى‏پردازد.

  دشمنى تمام‏نشدنى استکبار با امام خمینى(ره)
دنیاى استکبار در طول چند ده سال اخیر و حتى در قرن اخیر از شخصیتى به میزان شخصیت و راه و عملکرد حضرت روح الله صدمه ندیده است. قیامى که او ایجاد کرد و رهبرى آن‏را بر عهده گرفت و حرکتى که او براى احیاء اسلام حقیقى ایجاد نمود، بزرگترین و بالاترین صدمات را به منافع نامشروع نظام استکبارى وارد کرد و پایه‏هاى این نظام را در سطح منطقه و فراتر از آن به لرزه درآورد. از این روست که نظام استکبار و در رأس آن آمریکاى جنایتکار و صهیونیسم عنود، شدیدترین کینه‏ها و دشمنى‏ها را با امام راحل عظیم‏الشأن ملت ایران دارند.
دشمن در بیان دشمنى، تحفظى نیز به خرج نداده است و بارها و بارها این دشمنى خود را علنى بیان کرده است و چنان‏که قرآن کریم بیان مى‏دارد: «قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفى صدورهم اکبر قد بینا لکم الایات ان کنتم تعقلون» (آل عمران: 118). آرى دلهاى دشمنان امام پر از کینه و حقد نسبت به اوست. نسبت به رادمردى که ذخیره خدا در دوران ما بود و براى حمایت از حزب الله و مقابله با استکبار قیام کرد و در این راه ایستادگى نمود و میراث و یادگار حقیقى و اصیل او راهى است که براى ما باقى گذاشته است که به‏سوى سعادت مى‏رود.
این دشمنى هنوز نیز ادامه دارد و دشمن تلاش مى‏کند تا به انحاء مختلف به شخصیت و راه و منش امام راحل ما صدمه بزند و چهره منور ایشان را تخریب کند. در چنین حالى، بدترین کارها آن است که افرادى آلت فعل این حرکت دشمن شوند و خواسته و یا ناخواسته، دانسته یا با حماقت و جهل خویش به تکمیل برنامه دشمن کمک نمایند و راه را بر اهانت به امام و تحریف راه او باز نمایند.


  رهبران الهى را نباید در روابط خانوادگى آن‏ها محدود دید
در هر صورت هر یک از رهبران الهى و حتى پیامبران خدا در یک خانواده و خاندانى به دنیا آمده بودند و لزوما همه کسانى‏که با ایشان رابطه سببى یا نسبى داشته‏اند، رهرو کامل و پیرو صادق ایشان نبوده‏اند. به‏عبارت‏بهتر الزاماً این‏گونه نیست که رابطه خانوادگى بیان‏گر راه و خط و نظر این رهبران و بزرگان باشد. چنان‏که قرآن کریم نیز در آیات متعددى به این معنى تلمیح دارد و در برخى از فرازهاى آیات خویش تذکر مى‏دهد که انبیاء الهى را در چنین روابطى نباید محدود دید: «ما کَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ وَلَکِن رَّسُولَ اللَّهِ وَ خَاتَمَ النَّبِیِّینَ وَ کَانَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلِیماً» (سوره: الاحزاب آیه: 40)
امام راحل عظیم الشأن ما نیز چون لقمان دهر ما بود که از پرتو نبوت جدش حضرت رسول اکرم - صلى الله علیه و آله و سلم - دفاع مى‏کرد و هستى و زندگى خویش را در این راه گذاشت و براى این راه تلاش کرد و از این‏جهت نیز امام ملت ایران و مستضعفان جهان امروز ما شد. این شخصیت بزرگ و این رهبر دینى و الهى را نباید محدود به برخى روابط خاص خانوادگى یا... دید.


  نباید امام هزینه سلایق شخصى شود
از بدترین کارهاى ممکن آن است که امام را نه به‏صورت سرمایه و ذخیره‏اى الهى براى دوران و عصر خویش بلکه به‏صورت یک پشتوانه براى سلایق شخصى خود بدانیم و سعى کنیم تا براى هر هدف جزئى و گاه کم‏اهمیت و بى‏ارزش از امام خرج کنیم و ایشان را هزینه فعالیت‏ها و سلایق شخصى خود قرار دهیم.
امام معنادهنده به زندگى سیاسى و اجتماعى در انقلاب اسلامى ایران بودند و بازى‏هاى حزبى و سیاسى و تأمین سلایق شخصى و گروهى با استفاده از بازى‏کردن با شخصیت ایشان کار ناشایسته‏اى است که نمى‏تواند از عقل سیاسى درستى برخواسته باشد تا چه رسد به این دیانت و پایبندى به راه و مسلک امام.
راه امام و خط امام و اهدافى که او براى آن‏ها مبارزه کرد و محکماتى که در مکتب او وجود داشت، آشکار است. از این‏رو استفاده از برخى از مطالب متشابه و یا مشکوک براى مخدوش‏کردن محکمات راه و خط امام که در وصیت‏نامه ایشان و در آثار ماندگار ایشان که منتشر شده و در دست همگان است، کارى ناشایست و شایسته تقبیح است.
  امام رهبر و روح انقلاب اسلامى است‏
امام خمینى - رحمت الله علیه - روح انقلاب اسلامى و رهبر آن بودند و اگر خداى ناکرده به حرکت‏هاى مرموزى که تلاش دارند تا قداست ایشان را بشکنند مجال داده شود تا با این چهره نورانى تاریخ معاصر بازى کنند و به این اعتبار و حیثیت جمهورى اسلامى صدمه و لطمه بزنند، احیاء این اعتبار و برطرف‏کردن این صدمات مشکل خواهد بود. از این‏رو باید قاطعانه در برابر چنین روندهاى ناصحیحى ایستاد و در برابر اهانت‏هاى کثیفى که به امام راحل عظیم الشأن ملت ایران مى‏شود فریاد برآورد.


  جریان‏هاى مرموزى به‏دنبال قداست‏زدایى از امام هستند
چنان‏که ذکر شد، جریان‏هایى مرموز به‏دنبال شکستن قداست امام راحل هستند. روشنگرى در برابر این جریان‏ها و انجام حرکتهایى عالمانه و با تدبیر در برملاکردن اهداف آن‏ها، از جمله راهکارهاى اساسى در برخورد با این جریان‏هاى مرموز است. باید نسل جوان را با امام آشنا نمود و براى نسل اول انقلاب نیز که خود شاهد و حاضر جریانات آن بوده است و گرمى نفس روح الهى را شاهد بوده است نیز باید یک بار دیگر امام و بینات راه او تکرار شود. از این‏رو شایسته است که رسانه‏هاى گروهى و خطبا و منبرداران به بیان بیانات صریح امام بپردازند.


  خط امام و راهى که امام تعیین کرد و پیمود، باید حفظ شود
میراث و یادگار حقیقى امام راحل، خط و راهى است که براى ما به‏جاى گذاشته است. حفظ نظام جمهورى اسلامى و دستاوردهاى آن و تداوم آن بر مسیرى که امام تعیین کرد، در حقیقت تلاش براى حفظ راه امام است.

انتهای پیام/


حسین سلاسل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">