سیصد و سیزده

مثل نسیم ، آمدنت ناگهانی است مثل شمیم یاس ، حضور تو آنی است

سیصد و سیزده

مثل نسیم ، آمدنت ناگهانی است مثل شمیم یاس ، حضور تو آنی است

سیصد و سیزده

پیام های کوتاه

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

  • ۱۸ آبان ۹۳، ۰۸:۲۰ - هفتکل سلام
    سلام

نویسندگان

ابزارهای موجود اینترنتی وسایل جاسوسی دشمن است و ما باید اینها را بومی کنیم.امام خامنه ای به اندازه یک کارشناس جدی اینترنت به این مباحث مشرف هستند .

دکتر بیگ زاده در گفتگو با خبرنگار نور حوزه اظهار داشت : ابزارهای موجود اینترنتی وسایل جاسوسی دشمن است و ما باید اینها را بومی کنیم.امام خامنه ای به اندازه یک کارشناس جدی اینترنت به این مباحث مشرف هستند .
دکتر بیگ زاده ٬ کارشناس مسائل فضای مجازی گفت:به جهت جلوگیری از جاسوسی دشمنان در عرصه فضای مجازی ٬ مهمترین کاری که می شود کرد این است که شبکه های اجتماعی و چت روم ها را بومی کنیم و این واجب و ضروری است که از ایمیل بومی استفاده شود که سرور آن در ایران باشد .
وی افزود : مورد دیگر که می شود انجام داد این است که با توجه به اینکه شبکه های داخلی نیز داریم هیچ لزومی ندارد از شبکه های اجتماعی خارجی از جمله فیس بوک استفاده شود چرا که ارتباط مخاطبان ایرانی با دیگر کشورها نیست و صرفا این ارتباط داخلی است پس ضرورتی ندارد از آن محیط ها که شبکه جاسوسی است استفاده شود در حالی که شبکه های داخلی چیز کمی از آنها ندارند و حتی شباهت کاملی به فیس بوک دارند .
این کارشناس اینترنت اضافه کرد: ابزار های گفتگو داخلی نیز را باید ایجاد کنیم . چرا از وی چت و سایر ابزار های گفتگو استفاه کنیم ؟ ما متخصصان توانمندی نیز داریم که می توانند این ابزارها را بسازند ولی متأسفانه از آنها استفاده نمی شود . همه اینها باید بومی شود وگرنه آب ما را می برد!
وی تأکید کرد: بحث اینترنت ملی دچار انحراف شد در فضای جامعه . حرف درستی بود اما در تحلیل هایی که از ان شد آنقدر حرف را پیچاندند و عوض کردند که حقیقتا آن موضوعی که بود دیگر نیست ! در حالی که اینترنت ملی اصلش درست است و این به معنی ان نیست که از اینترنت جهان قطع شویم .
وی با بیان اینکه ما باید اینترنت ملی داشته باشیم بیان کرد: یکی دو هفته پیش در آلمان طرحی تصویب شده که احتمالا انجام می شود و آن موضوعش این است که باید اینترنت ملی ایجاد کنیم . عبارت اینترنت ملی در ایران خیلی پیشتر از این مطرح شده بود و اکنون آنها به این فکر افتاده اند . منتهی با حرف های کارشناسی غلط خراب کردیم !
بیگ زاده عنوان کرد : از جمله شبهاتی که مطرح می شد این بود که قرار است اینترنت قطع شود ! در محدودیت قرار میگیریم ! هیچ کش نمی تواند دانلود کند و … که در واقع اینها نبود . مفهوم اینترنت ملی باید تجزیه و تحلیل شود و فقط به یک کلام خلاصه نشود. در بحث اینترنت ملی ٬ بستر اینترنت ٬ نرم افزارها و سخت افزارهای اینترنت – شامل سرورها که بحث مفصلی دارد- را داریم .
وی خاطرنشان کرد : طلاب و روحانیون نقش کاملا جدی و اصلی در تهدیدات اینترنتی دارند . ما به عنون کار پشتیبانی انجام می دهیم و بستر را فراهم می کنیم و کارشناس حدیث و دین نیستیم و بحث های فرقه های نو که مطرح می شوند ما نمی توانیم به اندازه کافی دفاع کنیم پس روحانیت باید جلو بیایند و اطلاعات علمی خود را بیشتر کنند کما اینکه هست اما باید بیشتر شوند .
این استاد دانشگاه با بیان اینکه امام خامنه ای را به اندازه یک کارشناس جدی اینترنت کاملا مشرف به مباحث اینترنتی می دانم خاطر نشان کرد: اطلاعات آقا حیرت انگیز است این را به عنوان یک دوستار ایشان نمی گویم ،به عنوان یک شخص ثالث می گویم که : مقام معظم رهبری در این مباحث اطلاعاتشان حیرت انگیز است، منشوری که برای شورای فضای مجازی دادند جدا پرمحتوا است . آیتم هایی که من کارشناس شبکه و اینترنت در حال تدریس آنها هستم ایشان در حد یک استاد دانشگاه شناخت دارند .
وی تسلط امام خامنه ای به بحث بسترهای اینترنت ٬ سخت افزاری و سرور ها ٬ بحث نرم افزارها ٬ مباحث امنیتی و … را حیرت انگیز دانست و افزود : من خیلی ناراحتم که آقا را به خوبی نشناخته ایم .

رهیاب نیوز
حسین سلاسل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">